Sajószentpéter
   
 
  Önkormányzat hírei
 
Képviselő-testület
Bizottságok
Testületi ülések
Nemzetiségi Önkormányzat(ok)
Rendeletek
Határozatok
Rendezési terv
Gazdálkodás (üvegzseb)
Önkormányzati dokumentumok
Polgármesteri intézkedések
EU támogatással nyert pályázatok
Közbeszerzések
Statisztikai adatok
Hírek
Hirdetmények
Partnerségi egyeztetés
Választási információk
 
Ügyfélfogadás
Szervezeti egységek
Ügykörök
Ellenőrzési tervek
Telefonszámok
E-mail címek
Nyomtatványok
Szabályzatok
Pályázatok
 
Bölcsődék
Óvodák
Általános iskolák
Középiskolák
Egyéb oktatási intézmények
Közintézmények
Szociális intézmények
Szolgáltató intézmények
Egyesületek és egyéb szervezetek
Sportklubok
 
Egészségügyi ellátások
Településről
Településfotók
Településtérkép
Cégkatalógus
További információk a településről
 

Fogyasztóvédelmi jogsértésekkel kapcsolatos tájékoztatás

Tájékoztatjuk a Sajószentpéter város illetékességi területén működő vállalkozásokat, kereskedőket és a fogyasztókat, hogy jogszabályi változások folytán 2017. január 1-től az alábbi fogyasztóvédelmi jogsértések esetén a fogyasztó a

Kazincbarcikai Járási Hivatala Hatósági Osztálya (3700 Kazincbarcika, Fő tér 39. telefon: 06/48-795-060, e-mail: jaras@kazincbarcika.borsod.gov.hu) fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársaihoz fordulhat:

- ha egy kereskedelmi egységben/vendéglátóhelyen/szolgáltatónál nem tájékoztatják egy termék eladási (egyes esetekben egység-) áráról, illetve szolgáltatás díjáról, vagy a díj kiszámításának módjáról,
- ha nem tüntetik fel a nyitvatartási időt, nem biztosítanak Vásárlók Könyvét, vagy az nem hiteles, illetve a kereskedő nem biztosítja a megvásárolni kívánt termék méretének, súlyának, használhatóságának ellenőrzését,
- ha azt tapasztalja, hogy 18 éven aluli személyt alkohollal, vagy dohánytermékkel szolgálnak ki,
- ha nem tájékoztatják a vállalkozás székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről és módjáról, illetve a Békéltető Testületi eljárás lehetőségéről, a testület elérhetőségeiről,
- ha szóbeli panaszát nem vizsgálják meg, arról jegyzőkönyvet nem készítenek, vagy a készített jegyzőkönyv nem tartalmazza a szükséges adatokat,
- ha írásbeli panaszára nem, vagy nem határidőben válaszolnak, illetve elutasító válasz esetén nem közlik: mely hatóság, illetve a Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti,
- ha egy közszolgáltató nem gondoskodik ügyfélszolgálatról, vagy azt jogsértő módon üzemelteti, ide érte a telefonos/elektronikus ügyfélfogadást is,
- ha jótállási/szavatossági igényével kapcsolatban nem, vagy hiányos tartalommal vesznek fel jegyzőkönyvet/átvételi elismervényt,
- ha hiányos tartalmú jótállási jegyet kap, vagy a jótállási jegyen feltüntetett jogait megsértik,
- ha javító-karbantartó/lakásépítési szolgáltatás igénybevétele esetén hiányos jótállási jegyet kap, vagy jótállási/szavatossági igényével kapcsolatban nem, vagy hiányos tartalommal vesznek fel jegyzőkönyvet,
- ha házaló kereskedelem útján tiltott termékeket (pl. gyógyszer, jövedéki termék, stb.) kínálnak eladásra,
- ha egy kereskedelmi egységben nem különítik el az új és használt termékeket,
- ha a kereskedő a megvásárolt terméket – jellegének megfelelően – nem csomagolja be,
- ha a társasház közös képviselője/lakásszövetkezet igazgatósága nem függeszti ki a rezsicsökkentéshez kapcsolódó tájékoztatást,
- ha termék/szolgáltatás megvásárlása esetén nem kerül átadásra nyugta, számla,
- a betétdíjas termék visszaváltása során jogsértést tapasztal.

Ha a fentiektől eltérő jogsértéseket tapasztal:
pl. közüzemi szolgáltatók részéről, vagy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
érintettjévé válik, - úgy a Miskolci Járási Hivatal fogyasztóvédelmi munkatársait
keresheti az alábbi elérhetőségeken.
Postacím: 3530 Miskolc, Meggyesalja utca 12.
Telefon: 06-46/506-071
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu

2017.02.02.
forrás: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal
 
   
| Belépés | Copyright