Sajószentpéter
   
 
  Ügykörök
 
Képviselő-testület
Bizottságok
Testületi ülések
Nemzetiségi Önkormányzat(ok)
Rendeletek
Határozatok
Rendezési terv
Gazdálkodás (üvegzseb)
Önkormányzati dokumentumok
Polgármesteri intézkedések
EU támogatással nyert pályázatok
Közbeszerzések
Statisztikai adatok
Hírek
Hirdetmények
Partnerségi egyeztetés
Választási információk
 
Ügyfélfogadás
Szervezeti egységek
Ügykörök
Ellenőrzési tervek
Telefonszámok
E-mail címek
Nyomtatványok
Szabályzatok
Pályázatok
 
Bölcsődék
Óvodák
Általános iskolák
Középiskolák
Egyéb oktatási intézmények
Közintézmények
Szociális intézmények
Szolgáltató intézmények
Egyesületek és egyéb szervezetek
Sportklubok
 
Egészségügyi ellátások
Településről
Településfotók
Településtérkép
Cégkatalógus
További információk a településről
 
Ügykör: Rendkívüli települési támogatás
Szervezeti egység: Igazgatási Osztály

Ügyintézésre kijelölt osztály: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Osztály
Ügyintézés helye: 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 31-33.
Ügyintéző elérhetőségei:
Telefon: (48) 521-039/119
FAX: (48) 345-806
Email: igui1@sajoszentpeter.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 08.00-12.00
Szerda:08.00-12.00, 12.50-17.00
Péntek:08.00-12.00

Ügyintézés díja: a szociális igazgatási eljárás költség- és illetékmentes

Ügyintézési határidő: 21 nap

A települési önkormányzat képviselő-testülete a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére rendkívüli települési támogatást nyújt.

Rendkívüli települési támogatásban elsősorban azt a személyt indokolt részesíteni:
• Aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni,
• Akit alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadás terhel
1. 15 napot meghaladó tartós betegség
2. valamilyen előre nem látható esemény, önhibán kívül bekövetkezett elemi kár elhárítása
3. gyermek fogadásának előkészítése, bölcsődei elhelyezése, óvodai, iskolai nevelése
4. aki a nyugdíj, járadék, álláskeresési támogatás, vagy egyéb rendszeres pénzellátás folyósításáig terjedő időszakig ellátás nélkül van.

Települési támogatás annak a személynek állapítható meg:
Akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át (42.750.-Ft), egyedülálló esetén 200%-át (57.000.-Ft) nem haladja meg.

Ügyintézéshez szükséges iratok:
• személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ kártya; hozzátartozók esetén a hozzátartozók személyi igazolványa, lakcímkártyája és TAJ-kártyája;
• a kérelmező és családjának az előző havi nettó jövedelméről szóló igazolás (munkáltatói jövedelemigazolás, postai szelvény, előző havi bankszámla kivonat, nyugdíjas összesítő, családi pótlék, gyermektartásdíj);
• a rendkívüli élethelyzetet az élethelyzet jellegének megfelelően dokumentumokkal kell igazolni (pl.: kórházi zárójelentés, orvosi igazolás, stb.);
• 16. életévét betöltött gyermek esetében a fennálló hallgatói/tanulói jogviszonyról szóló igazolás;
• elvált kérelmező esetén a házasság felbontásáról szóló bírósági ítélet.

Kapcsolódó jogszabályok:
• 1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
• 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
• 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól
• Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások helyi szabályairól

Az ügyintézéshez szükséges kérelem, a nyomtatványok közül letölthető.


 
   
| Belépés | Copyright