Sajószentpéter
   
 
  Ügykörök
 
Képviselő-testület
Bizottságok
Testületi ülések
Nemzetiségi Önkormányzat(ok)
Rendeletek
Határozatok
Rendezési terv
Gazdálkodás (üvegzseb)
Önkormányzati dokumentumok
Polgármesteri intézkedések
EU támogatással nyert pályázatok
Közbeszerzések
Statisztikai adatok
Hírek
Hirdetmények
Partnerségi egyeztetés
Választási információk
 
Ügyfélfogadás
Szervezeti egységek
Ügykörök
Ellenőrzési tervek
Telefonszámok
E-mail címek
Nyomtatványok
Szabályzatok
Pályázatok
 
Bölcsődék
Óvodák
Általános iskolák
Középiskolák
Egyéb oktatási intézmények
Közintézmények
Szociális intézmények
Szolgáltató intézmények
Egyesületek és egyéb szervezetek
Sportklubok
 
Egészségügyi ellátások
Településről
Településfotók
Településtérkép
Cégkatalógus
További információk a településről
 
Ügykör: Hagyatéki, póthagyatéki ügyek
Szervezeti egység: Igazgatási Osztály

Ügyintézésre kijelölt osztály: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Osztály
Ügyintézés helye: 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 31-33.
Telefon: (48) 521-039
FAX: (48) 345-806
Email: hagyatek@sajoszentpeter.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 08.00-12.00
Szerda: 08.00-12.00, 12.50-17.00
Péntek: 08.00-12.00

Ügyintézés díja: illetékmentes

Ügyintézés kezdeményezhető: Hivatalból, illetve olyan személy bejelentése alapján, akinek a hagyatéki eljárás megindításához jogi érdeke fűződik.

Ügyintézési határidő: 30 nap

A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény szabályozza az ember halálával bekövetkező hagyatékátszállást az örökösként érdekelt személyeknek és a hagyaték egyes vagyontárgyaira, vagyoni részhányadára való öröklési jogcímüknek a megállapításával.
A hagyatéki eljárásban az illetékességet az örökhagyó utolsó belföldi lakóhelye, ennek hiányában az örökhagyó utolsó belföldi tartózkodási helye, az előző kettő hiányában az örökhagyó belföldi elhalálozásának helye; továbbá az első három feltétel hiányában a hagyatéki vagyon fekvésének helye alapozza meg, mindezek hiányában pedig a Magyar Országos Közjegyzői Kamara - az öröklésben érdekelt hozzá benyújtott kérelme alapján történő – kijelölése határozza meg.

A hagyatéki eljárás akkor indul, amikor a jegyző a halottvizsgálati bizonyítvány alapján, ennek hiányában a holtnak nyilvánító vagy a halál tényét megállapító végzés alapján, továbbá olyan személynek a bejelentése alapján, akinek a hagyatéki eljárás megindításához jogi érdeke fűződik, az örökhagyó haláláról értesül.

A jegyző az eljárás megindulását követő nyolc napon belül megkezdi a leltározást.

A hagyatéki leltár felvételét követően a leltár az illetékes közjegyző részére megküldésre kerül, aki dönt a hagyaték tárgyában.

Szükséges okiratok:
• ingatlan esetén az ingatlan adataira vonatkozó okmány;
• gépjármű, utánfutó, motorkerékpár, motorcsónak, lakókocsi vagy egyéb jármű esetén forgalmi engedély;
• lakossági folyószámla, vagy bankszámla kivonat, devizaszámla kivonat másolata, vagyonjegy, részjegy, részvény, értékpapír, átutalási számla, fenntartásos betétkönyv, gépkocsi nyeremény takarékbetétkönyv stb. másolata;
• gazdasági társasági tagság esetén a társasági szerződés, vagy a bírósági cégkivonat másolata;
• amennyiben az elhunyt nyugdíjas volt és az utolsó havi nyugdíját nem kézbesítették, vagy utalták: nyugdíjszelvény;
• írásbeli végrendelet másolata;
• a hagyatéki eljárásban érdekeltek (örökösök) adatai.

Kapcsolódó jogszabályok:
• 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
• 2010. évi XXXIII. törvény a hagyatéki eljárásról
• 29/2010. (XII.31.) KIM rendelet a hagyatéki eljárás egyes cselekményeiről


 
   
| Belépés | Copyright