| |
Ügykör: |
Szálláshely-üzemeltetésével kapcsolatos eljárás |
Szervezeti egység: |
Igazgatási Osztály |
Ügyintézésre kijelölt osztály: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Osztály Ügyintézés helye: 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 31-33. Ügyintéző elérhetőségei: Telefon: (48) 521-039/119 FAX: (48) 345-806 Email: igui1@sajoszentpeter.hu
Ügyfélfogadás: Hétfő: 08.00-12.00 Szerda: 08.00-12.00, 12.50-17.00 Péntek: 08.00-12.00
Ügyintézés illetékmentes
Az ügyintézés kezdeményezhető: ügyfélfogadási időben kérelem benyújtásával.
Ügyintézési határidő: 21 nap
A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009.(X.20.) Korm. rendelet alapján a szálláshely fekvése szerinti illetékes települési önkormányzat jegyzője felé kell bejelenteni a szálláshely-üzemeltetési tevékenység folytatását.
A rendelet meghatározza az egyes szálláshely típusokat és azok követelményeit is.
A bejelentésben meg kell jelölni, a rendelet 6. § (1) bekezdése szerint: - a szálláshely-szolgáltató nevét, címét, illetve székhelyét; - a szálláshely-szolgáltató adóazonosító számát, statisztikai számjelét; - a szálláshely címét, helyrajzi számát; - a szálláshely befogadóképességét: a vendégszobák, továbbá - kemping esetén - területegységek száma, és az ágyak száma, - a szálláshely használatának jogcímét; - a szálláshely elnevezését; - azt, hogy a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet mely szálláshelytípus tekintetében kívánja folytatni; - azt, hogy a szálláshely-szolgáltató a szálláshelyen kíván-e élelmiszert, élelmiszer-nyersanyagot előállítani, felhasználni vagy forgalomba hozni, - azt, ha a szálláshely-szolgáltató helyszíni szemle tartását kéri.
A bejelentéshez mellékelni kell: - nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okiratot vagy annak másolatát a tulajdoni lap kivételével; - haszonélvezet esetében - ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató - a haszonélvező hozzájárulását igazoló okiratot; - közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okiratot; - 3.000.- Ft-os illetékbélyeget.
A Jegyző a bejelentésről igazolást ad ki, továbbá a tevékenység megkezdéséről az igazolás megküldésével értesíti a jogszabály szerinti hatáskörrel rendelkező egyéb hatóságokat, szakigazgatási szerveket. A szálláshely-szolgáltató a korábbi bejelentésében szereplő adatokban bekövetkezett változást köteles haladéktalanul bejelenteni. Ilyen esetben hatóságunk a változást a bejelentés alapján nyilvántartásba veszi. A szálláshely megszűnését a szálláshely-szolgáltató köteles a megszűnést követő nyolc napon belül bejelenteni. A szálláshely-üzemeltetési engedélyezési eljárásban - az egyéb szálláshely kivételével - külön vizsgálat nélkül ügyfél a szálláshely, valamint a szálláshellyel közvetlenül szomszédos, közös határvonalú, telekhatárú ingatlan rendelkezni jogosultja.
Az egyéb szálláshelyet üzemeltető szolgáltató köteles az adott naptári évre vonatkozóan a tárgyévet követő év január hó 31. napjáig a jegyzőnek írásban adatot szolgáltatni a fogadott vendégek számáról és a vendégek által a szálláshelyen eltöltött éjszakák számáról. Ezen adatokat összesítve, valamint magyarországi lakóhellyel rendelkező és magyarországi lakóhellyel nem rendelkező vendégek szerinti bontásban kell közölni.
Kapcsolódó jogszabályok: - 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról - A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény - A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény - 239/2009.(X.20.) Korm. Rendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről
Az ügyintézéshez szükséges kérelem, a nyomtatványok közül letölthető.
|
|