| |
Az önkormányzati adóhatóság az adóhatóság hatáskörében eljárva, a nyilvántartásában szereplő adatok alapján, a kiállítás napján fennálló állapotnak megfelelő, az adózó által kért és a jogszabályban előírt adattartalommal állítja ki a nála vezetett adószámlákra vonatkozó adóigazolást (adóhatósági igazolást). Az adóhatósági igazolás kiállítása az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 28. § (1) bekezdése, valamint a 2. sz. melléklet VI. pont 2. alpontja alapján illetékmentes.
Kapcsolódó dokumentum, űrlap Az űrlap megtalálható a www.sajoszentpeter.hu honlapon a nyomtatványok címszó valamint az elektronikus ügyintézés címszó alatt. Az Adóigazolás ügycsoportban az alábbi nyomtatvány érhető el az Önkormányzati Hivatali Portál (a továbbiakban: OHP) felületéről az online kitöltést és beküldést lehetőségét biztosító iForm űrlap formátumban, valamint - akár ügyfélkapus bejelentkezés nélkül is, magánszemélyek részére - nyomtatható PDF formátumban.
iForm Nyomtatvány megnevezése Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
Kapcsolódó jogszabályok Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény
Az ügyintézés díja vagy illetéke 2016. január 1. napjától az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény mellékletének XXI. cím 4. pontja alapján az adózás rendjéről szóló törvényben meghatározott adóhatósági igazolások kiállítása illetékmentes.
Ügyintézési határidő A hatósági bizonyítvány kiállításának határideje a kérelem benyújtásától számított 6 nap.
Ügyintézést végző szervezeti egység Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Osztály Elérhetőség: 3770 Sajószentpéter Kálvin tér 4. Telefon: +36 (48) 521-037/115 Hivatali kapu: SPHIVATAL KRID: 104024989
|
|