| |
A magánfőző a magánfőzésre szolgáló desztillálóberendezés feletti tulajdonszerzést, valamint a bejelentett adatokban történt változást az azt követő 15 napon belül köteles bejelenteni a lakóhelye szerinti önkormányzati adóhatósághoz.
Magánfőzés: a párlatnak a magánfőző, több tulajdonostárs magánfőző esetén valamely tulajdonostárs lakóhelyén vagy gyümölcsöse helyén használható, legfeljebb 100 liter űrtartalmú, párlat-előállítás céljára kialakított desztillálóberendezésen a magánfőző által végzett előállítása.
A magánfőző tárgyévben legfeljebb 86 liter párlatot állíthat elő, amely mennyiség adómentes.
Az önkormányzati adóhatóság a bejelentésről értesíti az állami adó- és vámhatóságot és a bejelentéssel érintett másik önkormányzati adóhatóságot. Az önkormányzati adóhatóság az értesítést a teljesítést követő hónap 15. napjáig küldi meg az állami adó- és vámhatóság részére.
Az önkormányzati adóhatóságnál regisztrált magánfőző jogosult párlat adójegy beszerzésére.
A magánfőző köteles megőrizni és hatósági ellenőrzéskor bemutatni a desztillálóberendezés feletti jogszerű tulajdonszerzést igazoló iratot. A magánfőzés szabályai betartásának ellenőrzésével kapcsolatban - ide nem értve az előállított termék jogszabálysértő értékesítését - pedig az ellenőrzött tevékenység végzésének helye szerinti önkormányzati adóhatóság jár el.
Kapcsolódó dokumentum, űrlap Az űrlap megtalálható a www.sajoszentpeter.hu honlapon a nyomtatványok címszó valamint az elektronikus ügyintézés címszó alatt.
A Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, változásáról ügycsoportban az alábbi nyomtatvány érhető el az Önkormányzati Hivatali Portál (a továbbiakban: OHP) felületéről az online kitöltést és beküldést lehetőségét biztosító iForm űrlap formátumban, valamint - akár ügyfélkapus bejelentkezés nélkül is, magánszemélyek részére - nyomtatható PDF formátumban.
iForm Nyomtatvány megnevezése Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
Kapcsolódó jogszabályok A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény
Ügyintézési határidő Általános ügyintézési határidő 30 nap.
Ügyintézést végző szervezeti egység Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Osztály Elérhetőség: 3770 Sajószentpéter Kálvin tér 4. Telefon: +36 (48) 521-037/115 Hivatali kapu: SPHIVATAL KRID: 104024989
|
|