Szuhakálló
   
 
  Ügykörök
 
Képviselő-testület
Bizottságok
Testületi ülések
Rendeletek
Határozatok
Rendezési terv
Gazdálkodás (üvegzseb)
Önkormányzati dokumentumok
Polgármesteri intézkedések
EU támogatással nyert pályázatok
Telephely engedélyek
Átláthatóság
Közbeszerzések
Statisztikai adatok
Hírek
Hirdetmények
Partnerségi egyeztetés
Választási információk
 
Ügyfélfogadás
Szervezeti egységek
Ügykörök
Telefonszámok
E-mail címek
Nyomtatványok
Szabályzatok
Pályázatok
 
Óvodák
Általános iskolák
Közintézmények
Szociális intézmények
Szolgáltató intézmények
Egyesületek és egyéb szervezetek
Sportklubok
 
Egészségügyi ellátások
Településről
Településfotók
Településtérkép
Cégkatalógus
További információk a településről
 
Ügykör: Anyakönyvi ügyek - Haláleset anyakönyvezése
Szervezeti egység: Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal Dédestapolcsányi Kirendeltsége
E-mail:hivatal@szuhakallo.hu; vadnapm@legnet hu

Illetékességi területünk: az anyakönyvi esemény helye szerint

benyújtandó iratok:

- Kórházban történt haláleset esetén a kórház által kiállított halottvizsgálati bizonyítványt és halálozási lap
- Lakáson történt halálozás esetén a halál tényét megállapító orvos által kiállított halottvizsgálati
bizonyítvány. (Ilyen estben a halálozási lapot az anyakönyvezető tölti ki.)
- Hamvasztásos temetés esetén a Tisztiorvosi szolgálat engedélye (Az engedélyezés a halottvizsgálati bizonyítvány lebélyegzésével történik.

Az elhalt személy személyi iratai:
- személyi igazolvány
- 2000. január 1. után megváltozott lakóhely esetében az elhalt lakcímkártyája,
- érvényes magyar útlevele
- 2001. január 1. után kiállított vezetői engedélye
- születési anyakönyvi kivonata
- családi állapotát igazoló okirata

Családi állapotot igazoló okirat lehet:

1. ha az elhalt házas családi állapotú a házassági anyakönyvi kivonata,
2. ha az elhalt elvált családi állapotú a házasságát felbontó jogerős bírósági ítélete vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonata,
3. ha özvegy családi állapotú az elhalt házastársának halotti anyakönyvi kivonata vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonata.
4. a volt házastársat holtnak nyilvánító, illetőleg halálának tényét megállapító jogerős bírósági
határozat
5. a volt bejegyzett élettárs halálát halotti vagy a bejegyzett élettárs halálát megjegyzésként
tartalmazó kivonatot a bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvéből
6. a volt bejegyzett élettársat holtnak nyilvánító, illetőleg halálának tényét megállapító jogerős
bírósági határozat.
7. a bejegyzett élettársi kapcsolat megszüntetését jogerős közjegyzői végzés, vagy a bejegyzett
élettársi kapcsolat felbontását vagy érvénytelenné nyilvánítását jogerős bírósági, vagy hatósági határozattal, vagy az e tényt tartalmazó bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvéből kiállított anyakönyvi okirat alapján.

A hagyatéki értesítést az anyakönyvezető küldi meg az elhunyt lakóhelye szerint illetékes Polgármesteri Hivatal hagyatéki előadójához. Ha az elhunyt nyugdíjas volt a hozzátartozónak értesítenie kell a nyugdíjfolyósító intézetet. Az elhalt adószáma szükséges a hagyatéki eljáráshoz, ezért azt csak a hagyatéki eljárás lezárulta után szükséges leadni az elhalt lakóhelye szerint illetékes NAV kirendeltségéhez.

Az eljárás illetékmentes.

A kivonatok kiadásának illetéke az illetékköteles esetekben 2.000,-Ft. Az illetéket illetékbélyegben kell leróni. Másodlatot egyenesági hozzátartozó, vagy olyan személy részére lehet kiadni, aki igazolni tudja jogos érdekét. Az illetéket illetékbélyegben kell leróni.

Hatósági bizonyítvány kiadásának illetéke 3.000,-Ft., amelyet illetékbélyegben kell leróni.

Az illetékbélyeget bármelyik postahivatalban meg lehet vásárolni.


Ügyintézők:

Fazekas Józsefné hivatal@szuhakallo.hu;
48/352-081;
Pál Lajosné hivatal@szuhakallo.hu; vadnapm@legnet.hu
48/352-081; 48/505-212.

 
   
| Belépés | Copyright